Google Analytic

Monday, May 22, 2017

Bengkel Pengurusan Pusat Sumber Sekolah abad ke – 21



Bengkel Pengurusan Pusat Sumber Sekolah abad ke – 21 
Tarikh 23 - 25 Mei 2017
Tempat:Tok Aman Bali Beach Resort Kelantan





PENGENALAN 
Bengkel Pengurusan Pusat Sumber Sekolah abad ke – 21 merupakan salah satu aktiviti bagi program kemasyarakatan yang dikenali sebagai Ilmu Mengubah Destini (IMD).

Bengkel ini merupakan satu wadah yang bertujuan untuk meningkatkan kualiti pengurusan pusat sumber sekolah-sekolah menengah disamping membudayakan Pembelajaran Sepanjang Hayat, Budaya Ilmu, dan Budaya Membaca di kalangan warga sekolah.
Program ini adalah anjuran bersama Perpustakaan Tun Abdul Razak, UiTM Shah Alam dengan kerjasama Perpustakaan Tengku Anis, UiTM Cawangan Kelantan dan Bahagian Teknologi Pendidikan Negeri Kelantan bagi tahun 2017.


OBJEKTIF
       Memberikan pendedahan berkaitan pentadbiran pusat sumber sekolah yang cemerlang menjurus abad ke-21.
       Pengajaran berkaitan penggunaan teknologi ICT dan media sosial dalam memperolehi sumber maklumat dalam persekitaran pusat sumber sekolah.
       Pentadbiran dan pengurusan pusat sumber sekolah dilaksanakan dengan cara yang profesional berdasarkan piawaian-piawaian sebenar.
       Menjadikan pusat sumber sekolah pusat ilmu sebenar dengan koleksi yang mantap dan diurus dengan baik. 
       Membolehkan guru pusat sumber sekolah mendapat pendedahan dan dapat memahirkan diri dalam mengkatalog dan mengkelas bahan-bahan perpustakaan.



0 comments: